Altijd denken in mogelijkheden, dat is waar de HORECA voor staat! Ook tijdens corona. Restaurants mochten op een gegeven moment alleen open wanneer gasten op 1,5 meter afstand van elkaar konden dineren. Voor een regulier restaurant betekent dit dat er nog maar een beperkt aantal gasten ontvangen mogen worden. Bas Berden van 024Events kwam met de oplossing: Hij startte een popup restaurant in de Papierfabriek Nijmegen. Een hele gave locatie waar verschillende restaurants de kans kregen om twee weken hun capaciteit uit te breiden, door naast hun eigen restaurant, ook dagelijks 200 gasten in de papierfabriek te ontvangen.
Proefdruk Nijmegen was geboren, maar toen lag er nog de uitdaging om dit unieke concept binnen een paar weken naamsbekendheid te geven. Team F werd gevraagd of we dit wilden oppakken: Nou en of we dit wilden!
Na de intake was er geen tijd te verliezen, dus hebben we snel een team gevormd om deze klus te klaren. Lex ging direct aan de slag met het bouwen van de website en Astrid schreef de teksten voor de website en maakte een strategisch communicatieplan.
Het resultaat: Het werd een regelrecht succes! Vrijwel iedere avond was het popup restaurant uitverkocht. Eerlijk is eerlijk: Een goed concept verkoopt zichzelf, maar we zijn trots dat we een aandeel in dit mooie project hebben gehad.
Proefdruk Nijmegen is een uniek concept, waar gasten high-end kunnen dineren. De huisstijl van de website moet hier uiteraard goed op aansluiten, maar vooral: Bij het bekijken van de site moet de lezer denken “Hier wil ik heen!”.
Voor de bezoeker moest het snel duidelijk zijn wat het concept is, welke restaurants er wanneer meedoen en het moest eenvoudig zijn om te reserveren. Afgaand op het aantal online reserveringen kunnen we stellen dat dit gelukt is.
Spread the word! Dit hebben we gedaan via de kanalen die het best aansluiten op de doelgroep: Facebook, Instagram en Linkedin. Via deze kanalen hebben we betrokken volgers weten te creëren, door de lezer mee te nemen in het verhaal achter het concept, de juiste sfeer mee te geven en met veel call-to-action. In totaal hadden we binnen een paar weken 1600 volgers op Facebook en 1000 op Instagram.
Proefdruk Nijmegen is een pop-up restaurant dat na de eerste coronamaatregelen razendsnel een oude fabriekshal heeft omgetoverd tot een industriële hal waar verschillende restaurants twee weken lang het beste uit hun keuken konden laten zien.