3 tips voor het schrijven van een sterk cv

Het ontwerpen en schrijven van een goed cv is een belangrijk onderdeel van het sollicitatieproces. Een cv (curriculum vitae) is een samenvatting van jouw professionele leven. Hierin beschrijf je wie je bent, wat je vaardigheden zijn en welke werkervaring je hebt. Werkgevers ontvangen vaak cv’s. Maar hoe val jij dan op tussen alle andere cv’s? Met deze 3 tips helpen wij jou als een communicatieprofessional een cv te schrijven én op de vallen! 

De juiste onderwerpen

Zorg ervoor dat de juiste informatie op je cv staat. Wij hebben in ieder geval de 8 belangrijkste onderwerpen vast voor je op een rijtje gezet.

  1. Persoonlijk profiel
  2. Een zakelijke foto van jezelf
  3. Opleidingen
  4. Werkervaring
  5. Vaardigheden & competenties
  6. Hobby’s
  7. Talen
  8. Referenties

Zorg voor een passende en zakelijk opmaak

Je cv moet voor een opdrachtgever aantrekkelijk zijn om te lezen. Zorg ervoor dat jouw cv er netjes en overzichtelijk uitziet. Maak dus gebruik van tussenkopjes. Daarnaast is het altijd van toegevoegde waarde als jouw cv opvallend is. Gebruik een mooie lay-out zodat jouw cv eruit springt vergeleken met andere cv’s. Websites zoals Canva helpen je hierbij!

Vind eerst jouw perfecte baan en maak daar een cv bij

Meestal is het zo dat werkzoekende eerst een cv maken en daarna reageren op een aantal vacatures. Team F raadt het aan om dit om te draaien! Ga eerst eens op zoek naar jouw perfecte baan en pas hier je cv op aan. Speel juist in op de wensen en behoefte van de werkgever. 

Met deze 3 tips weten wij zeker dat jij een perfect CV schrijft. Ga aan de slag en fix je eigen CV💙





Benieuwd naar hoe wij jou kunnen helpen?

Bespreek vandaag nog de mogelijkheden met ons.
Neem contact op